در روزهای اخیر، اتمام زودهنگام حجم بسته های اینترنتی اپراتورها طی تماس تصویری با پیام رسان سروش، حاشیه‌ساز شد. اما ماجرا از چه قرار بود و آیا اپراتورها در این خصوص مقصر بودند؟

اخیرا برخی از کاربران تلفن همراه در شبکه های اجتماعی مدعی شدند که بسته های اینترنتی را از اپراتورها خریداری کردند که حجم این بسته‌ها طی دو تماس تصویری در پیام رسان داخلی سروش به اتمام رسیده است و بر خلاف چیزی که اپراتور به آنها وعده داده بود نتوانستند از بسته اینترنتی خود استفاده کنند. یکی از کاربران می‌گوید بسته اینترنتی با حجم بین الملل ۲.۵ گیگ و حجم داخلی ۵ گیگ خریداری کرده و حجم بین الملل بسته‌اش در دو تماس تصویری با پیام رسان سروش به پایان رسیده است.

در همین رابطه محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به گلایه کاربران مبنی بر اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنتی با انتشار یک توییت نوشت:

امروز شکایت‌های دیگری در این خصوص دریافت کردم. دادستان کل کشور هم در ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع مشابهی را طرح کرده بودند. تیمی را مامور ارزیابی میدانی کردم و اگر تخلفی رخ داده باشد حتما برخورد خواهیم کرد.

دلیل اتمام زودهنگام حجم بسته های اینترنتی


اما ماجرا از چه قرار بوده و آیا کم فروشی از سوی اپراتور صورت گرفته یا علت چیز دیگری بوده است؟ در بررسی‌هایی که انجام شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این زمینه پاسخ‌گو بود، ظاهرا پیام رسان سروش باید یک سری پروتکل‌ها را برای قابلیت تماس تصویری خود رعایت می‌کرد و این پروتکل‌ها را به سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌کرد که از پروتکل http یا https استفاده می‌کرده و سازمان تنظیم مقررات نیز مطابق با پروتکل مورد استفاده که جزو اینترنت داخلی محسوب می‌شده یا خیر، تعرفه را به اپراتورها ابلاغ می‌کرد.

 

 منبع :گجت نیوز