اگرچه انتشار انحصاری بازی Half-Life: Alyx برای واقعیت مجازی بسیاری از هواداران را که سال‌ها برای نسخه‌ی جدیدی از مجموعه انتظار کشیده بودند ناامید کرد اما به‌نظر می‌رسد شرکت ولو (Valve) چیزی بیش از آن‌چه برخی افراد تصور می‌کنند، به آن‌ها اهمیت می‌دهد.


احتمالاً برای شما نیز سوال باشد که باوجود انتشار Half-Life: Alyx بیش از ۱۰ سال پس از آخرین نسخه از سری، چرا به‌جای این‌که ادامه داستان دنیای Half-Life را روایت کند، تنها یک پیش‌درآمد است؟ توسعه‌دهندگان شرکت ولو در مصاحبه با مجله‌ی EDGE به این سوال پاسخ می‌دهند:

داریو کاسالی (Dario Casali)، طراح مراحل:

دلیلی برای ساخت نسخه‌ی پیش درآمد وجود داشت. در کنار این‌که فهمیدیم قرار نیست Half-Life 3 بسازیم، متوجه شدیم که پلتفرم واقعیت مجازی مخاطبان محدودتری دارد. نمی‌خواستیم محصولی تولید کنیم که داستان سری را َاز نسخه‌ی دوم فراتر ببرد اما تک‌تک هواداران Half-Life قادر به تجربه‌ی آن نباشند و قصد نداشتیم آن‌ها را زمانی که می‌گویند: “هِی، صبر کن، چرا نمی‌تونیم منتظر این باشیم؟” تنها بگذاریم.

 

 

گرگ کومر (Greg Coomer)، طراح بازی:

از برخی جهات، انجام چنین کاری تصمیم سختی بود چون تعداد بسیار زیادی از افرادی که دوست داشتند آن را بازی کنند به دلیل سخت‌افزار خاص آن قادر به.....برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید