Dolby Atmos، تکنولوژی صوتی ساخته شده توسط دالبی لابراتوریز (Dolby Laboratories) اکنون برروی دستگا‌ه‌های مختلفی مانند تلفن‌های همراه رده‌بالا، هدفون‌ها، رایانه‌های شخصی و کنسول اکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد.


جالب است بدانید سونی هیچ‌گاه این تکنولوژی را به پلی‌استیشن ۴ اضافه نکرد و آن‌طور که اخیراً مشخص شد فهمیدیم که برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز نباید منتظر آن باشیم. در عوض مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار ارشد پلی‌استیشن ۵، اعلام کرد هدف سونی پشتیبانی از “صدها منبع صوتی است” و مانند Dolby Atoms به ۳۲ منبع محدود نمی‌شود.

اما صحبت‌های سرنی از سوی دالبی لابراتوریز بی‌پاسخ نماند و آن‌ها در قالب پستی در وبلاگ رسمی خود، به آن‌ها و مجموعاً سیستم صوتی صدای سه‌بعدی پلی‌استیشن ۵ (۳D Audio Tempest Engine) واکنش نشان دادند:

آیا حقیقت دارد که Dolby Atoms به ۳۲ شیء محدود است؟

خیر، این صحیح نیست. Dolby Atoms به‌عنوان یک فناوری، به‌صورت همزمان از صدها شیء پشتیبانی کند.

حالا که صحبتش شد، به توصیه‌ی حکیمانه‌ی برخی از اولین توسعه‌دهندگان بازی با استفاده از این تکنولوژی اشاره می‌کنیم:

اشیاء، ابزارهای شگفت‌انگیزی هستند اما با وجود ارزشی که برای تعداد اشیاء فعال در هر زمان قائل هستیم، باید بگوییم که بهتر است کمی محدودتر باشند. وجود اشیاء زیاد در هنگام حرکت باعث تولید نوار صدایی گیج‌کننده می‌شود.

توسعه‌دهندگان همچنین به ما گفتند صرف‌نظر کردن از بستر افقی برای.....برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.