کارگردان بازی Life is Strange 2 از دلایل فاصلهی زمانی زیاد بین عرضهی هر قسمت میگوید
حدود یک سال پیش، قسمت اول از فصل دوم بازی Life is Strange منتشر گردید و تا به حال ۴ قسمت از این فصل عرضه شده است. بر خلاف فصل اول این مجموعه که هر ۵ قسمت آن در یک بازهی زمانی ۱۰ ماه عرضه شدند، در فصل دوم فاصلهی زمانی میان انتشار هر قسمت بیشتر شده است. حال کارگردان فصل دوم این بازی در مورد دلایل این فاصلهی زمانی زیاد توضیحاتی را ارائه داده است.
آقای مایکل کوچ (Michael Koch)، کارگردان بازی Life is Strange 2 از استودیوی دونتناد (Dontnod)، در گفتگو با وبسایت DualShockers، توضیح داد که دو دلیل مهم در فاصلهی زیاد بین عرضهی قسمتهای این فصل وجود دارد. وی اشاره کرد که دلیل اول بزرگتر بودن روند ساخت و توسعهی این بازی نسبت به نسخهی اول بوده و دلیل دوم طولانی بودن مدت زمان داستان و روایت هر قسمت بوده است.
وی اظهار داشت:
بازی Life is Strange 2 یک بازی بزرگتر و با قسمتهای طولانیتر است. فکر میکنم که مدت زمان هر قسمت در بازی اول حدود دو ساعت بود، اما در بازی دوم این مقدار به سه الی چهار ساعت رسیده است. همچنین این یک بازی جاهطلبانهتر است و در حقیقت ما از یک ساختار فیلم سینمایی استفاده میکنیم که در هر قسمت از فصل، شما شخصیتهای جدیدی را در محیطهایی تازه ملاقات خواهید کرد. بنابراین این یک کار بزرگتر است تا عنوانی خلق شود که برای هر قسمت به یک زمان توسعهی طولانیتر نیاز دارد. بله، شما درست میگویید. من فکر میکنم که فاصلهی زمانی میان عرضهی هر قسمت به ۳ الی ۴ ماه رسیده که میتواند کمی برای بازیبازان ناامیدکننده باشد، اما با داشتن این ساختاری که توضیح دادم، هر قسمت مانند یک داستان کوچک در طول یک سفر جادهای است.
آقای کوچ در ادامه خاطر نشان کرد:
در نسخهی اول Life is Strange هر قسمت در یک روز از همان هفته اتفاق میافتاد. در بازی دوم، هر قسمت در طول یک سال اتفاق میافتد و یک دایره از چندین هفته و حتی چندین ماه میان داستان هر قسمت وجود دارد؛ بنابراین من فکر میکنم این موضوع باعث شده است تا فاصلهی زمانی بین عرضهی هر قسمت بیشتر شود. شخصا دوست دارم که بتوانم این مدت زمان را کاهش دهم اگر بتوانیم در خلق محتوا پیشرفتهتر عمل کرده و سپس قسمت بعد را عرضه نماییم. هنگامی که کار ما برروی یک قسمت پایان مییابد، همچنان کارهای زیادی برای قسمت داریم. این به ما اجازه میدهد تا واکنش و نظرات جامعهی طرفداران را ببینیم و حتی از برخی از نظرات آنها در توسعهی قسمت بعد استفاده کنیم، اما در عین حال این موضوع باعث میشود که مدت زمان ساخت یک قسمت طولانیتر شود. اگر سعی کنیم مدت زمان بین عرضهی هر قسمت را کاهش بدهیم، ممکن است نتوانیم به نظرات و واکنش طرفداران پاسخ دهیم. این یک سوال سخت است و ما نیاز به پیدا کردن راهی برای اصلاح این موضوع هستیم.
قسمت پنجم از بازی Life is Strange 2 قرار است در تاریخ ۱۲ آذر ماه سال جاری (۳ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه شود.
منبع : گیمفا